stel je voor

IMG_3310
IMG_3310 (2)

Martineke Bezemer

Ik ben Martineke Bezemer, christen, echtgenote en moeder, biomedisch wetenschapper, vrijwilliger en vanuit deze praktijk nu leer- en procesbegeleider.

Ik houd van alles wat leeft, van sprookjes en metadiscussies, van stevige kost en een goede grap, van intensiteit en eenvoud.

 

Gebaande wegen lijken niet zo bij mij te passen. Mijn opleiding tot biomedisch wetenschapper verliep via een doodlopend spoor van enkele jaren geneeskunde en heb ik uiteindelijk afgerond met een vrije doctoraal, zodat ik bijvoorbeeld ook wijsgerige vakken op kon nemen. Daarna heb ik tijdens het zorgen voor ons gezin ontdekt hoe verrijkend vrijwilligerswerk is, voor beide partijen. Ik heb bijvoorbeeld een plusklas op de basisschool verzorgd en een vrijwilligersorganisatie voor het uitreiken aan prostituees mee helpen opzetten.

Vanuit deze ervaringen heb ik de wereld van de begeleidingskunde ontdekt. En het genoegen om een stukje met iemand anders weg mee te wandelen als opmaat naar persoonlijke en professionele groei.

 

Tijdens mijn werk zul je mij leren kennen in mijn aandacht voor wat nu is, mijn oog voor detail en gevoel voor balans. Ik maak graag gebruik van de afwisseling van afstand en nabijheid, het dichterbij halen en de groothoek, kortom, het wisselende perspectief.

Als het even kan met een lach. En met oog voor de menselijke maat.

 

Ik sta open voor nieuwe avonturen op basis van verbinding met een lerende houding.

Ervaringen

Anderen die mij in een begeleidingscontext hebben meegemaakt, kunnen je beter vertellen hoe zij het contact en ons gezamenlijke traject hebben ervaren. Neem hier gerust een kijkje om een indruk te krijgen van mijn praktijk van werken. Indien gewenst kan ik ook voor contact met een referent zorgen.

Aan mijn cliënten: Ik ben jullie erkentelijk voor het meewerken aan dit getuigenis.

Mijn ervaring met Martineke is dat ze echt goed kan luisteren en haar eigen mening voor zich houdt, dat nodigt uit om door te praten. Ze laat je door vragen te stellen tot inzichten komen en draagt dan passende modellen of concepten aan om die inzichten te structureren of scherper te krijgen.
De meerwaarde van het supervisietraject is dat ik me meer bewust ben van mijn gedrag en ook weet wat ik daarmee wil. In de praktijk van elke dag denk ik regelmatig terug aan wat ik destijds bij Martineke heb geleerd!
Esther Kasper-Imminkhuizen, docent bedrijfseconomie en coördinator bovenbouw vwo

Middels vragen en opdrachten kreeg ik meer inzicht  in mijn karakter-eigenschappen, overtuigingen, vaardigheden en talenten en daarmee ook in (on)mogelijkheden. Martineke is in staat goed door te vragen en mij bij de kern van mijn handelen te brengen.

Wat ik mooi vind is dat ze tijdens ons gesprek handelt van mens tot mens en mij ook gepast durft te bemoedigen in datgene wat voor mij uitdagend is. Ik ben Martineke dankbaar voor onze mooie, open gesprekken, waardoor ik meer berusting heb gekregen in wie ik ben en wat ik doe.

Judith Kruit, Leger des Heils

Martineke heeft mij begeleid bij de ontwikkeling van mijn identiteit.

Wat mij aansprak bij de begeleiding van Martineke was haar invoelend vermogen en de rust die zij uitstraalt. De meerwaarde hierbij was dat ze christen en moeder is, wat ik zelf ook ben. Zij liet mij zelf nadenken over mijn 'hulpvraag' en samen kwamen we tot conclusies. Ons laatste gesprek was tijdens een wandeling, wat een ontspannen afsluiting was.

Lieneke

Martineke is stilte. Weinig woorden. Maar raak.

Ik ben onder de indruk van wat Martineke als supervisor bij mij gedaan heeft. In een veilige omgeving ben ik sterker geworden, heb ik mezelf beter leren kennen. Onverwacht. Zij creëerde zicht op wat ik binnenin mij nog niet zag.

Confronterend, louterend, mooi. Ze gaf me oprechte interesse en zorgvuldigheid. Dank je wel Martineke!

Steffen Barentsen, directeur Livingstone

Wij hebben met onze vakgroep een intervisietraject gevolgd bij Martineke. Aan de hand van praktische opdrachten en interactieve werkvormen gingen we met elkaar het gesprek aan. Door vooraf individueel opdrachten te laten maken, kon zij het traject goed structureren.

Martineke kan goed luisteren en is in staat een veilige omgeving te creëren. We hebben meer inzicht gekregen in de kwaliteiten en valkuilen van ons team en werken nu beter samen.

Jenine, docent

Martineke kan goed luisteren, vragen stellen en je een spiegel voorhouden. Daarmee richt ze je aandacht op het op het leermoment. Ook geeft ze waar nodig onderbouwing vanuit bijpassende theorieën.
Voor mij vielen er een aantal zaken op zijn plaats en daardoor kon ik ook bepaalde gevoelens een plekje geven.
Tineke van den Hoorn, beoordelaar wetenschappelijk onderzoek